Vacature predikant

Als Protestantse Gemeente Dronryp e.o. zijn wij op zoek naar een predikant (m/v) die openstaat en op zoek gaat naar nieuwe en inspirerende vormen van kerk-zijn. Vernieuwing is een voorwaarde om te kunnen werken aan een toekomstbestendige kerk. Deze vernieuwing raakt zowel praktische als theologische vragen. Hoe kunnen we jongeren, de toekomst van onze gemeenschap, betrekken bij de dienst? Hoe moeten we deze diensten vormgeven? Voor welke muziek en vormen kiezen we? Hoe zorgen we dat we met onze keuzes recht doen aan de theologische grondgedachten van de protestantse liturgie. En bovenal, op welke wijze verhouden wij ons als kerkelijke gemeenschap tot de dorpsgemeente? Wij zoeken een predikant die ons, jong en oud, vanuit Gods woord kan begeleiden en inspireren bij het zoeken naar antwoorden op deze vragen.

Geïnteresseerd?
Is uw interesse gewekt en denkt u de predikant te zijn die wij zoeken, stuur dan een gemotiveerde reactie met begeleidend CV naar: beroepingscommissie@pkndronryp.nl
Reacties zijn welkom tot 15 april 2024.

Heeft u vragen over deze vacature? Voelt u zich vrij om contact op te nemen met:
Erik van der Meij (voorzitter beroepingscommissie): 06-17 16 55 56

Over onze PKN-gemeente
De Protestantse Gemeente Dronrijp e.o. is tot stand gekomen uit de Hervormde Gemeente Dronryp en de Gereformeerde Kerk Dronryp/Menaldum e.o. en telt momenteel ruim 700 leden. De gemeente wordt gekenmerkt door pluriformiteit en saamhorigheid in verscheidenheid. Wilt u meer over ons als gemeente weten? Klik dan hier.

Over Dronryp
Dronryp is een dorp in de gemeente Waadhoeke (Friesland) en is gelegen tussen Franeker en Leeuwarden aan de autosnelweg A31 en het Van Harinxmakanaal. Het dorp telt ruim 3200 inwoners. Even ten zuiden van het dorp ligt een NS-station aan de spoorlijn Leeuwarden-Harlingen Haven. Het dorp heeft diverse winkels, een bibliotheek, sportfaciliteiten en kent een bruisend verenigingsleven. Voor vele inwoners van het dorp, maar ook zeker van ver daarbuiten, is de Rypster Merke, een groots dorpsfeest met imposante kermis, een jaarlijks hoogtepunt.
De Salviuskerk, beter bekend als d’Alde Wite, is gebouwd in de 12e eeuw en bevindt zich op een centrale plek in het dorp. Hierin staat ook het oudste kerkorgel van Friesland, gebouwd door de gebroeders Bader. In deze kerk vindt de wekelijkse eredienst van onze PKN-gemeente plaats. Een prachtige historische plek om elkaar te ontmoeten!

Profielschets predikant
Profielschets gemeente