Functieomschrijving 2e scriba

Functieomschrijving/taken tweede scriba

1. Notuleren van de moderamenvergaderingen en deze uitwerken in een verslag bestemd voor het moderamen. Van het verslag van de kerkenraadsvergaderingen wordt een samenvatting gemaakt die wordt gepubliceerd in het Tsjerkeblêd.
  2. Notuleren van de kerkenraadsvergaderingen en deze uitwerken in een verslag bestemd voor de kerkenraad. Van het verslag van de kerkenraadsvergaderingen een samenvatting maken die wordt gepubliceerd in het Tsjerkeblêd.
  3. Verslag van de gemeenteavond maken, bestemd voor publicatie in Tsjerkeblêd.
  4. Organiseren dat  jaarverslagen van de diverse geledingen in april/mei worden ingeleverd en worden aangeleverd bij het Tsjerkeblêd.
  5. Verzorgen/opstellen/bijhouden dienstrooster. Deze verdelen onder lectoren, Kinderkerk, Cees v.d. Meer (organisten) en koster (wordt voorlopig nog door Janny Brinkman gedaan).
  6. Tweejaarlijks (na de wisseling van de kerkenraad) de Gemeentegids vernieuwen. Deze z.s.m. bij het begin van het nieuwe winterseizoen verdelen onder kerkenraad, CMW, leestafel, kinderkerk, enz. (wordt in 2020 nog door Janny Brinkman gedaan).
  7. Gemiddeld één keer per maand bankdienst tijdens de kerkdienst.