Gezellige middag Vrouw & Kerk Gezellige middag Vrouw & Kerk
Dit jaar heeft het bestuur van Vrouw en Kerk iets anders georganiseerd voor de doelgroep dan  we gewend waren.  In plaats van naar het Parochiehuis voor de feestmiddag worden we verwacht in de Ynset. We komen binnen in  een zaal met mooi gedekte tafels. Bij binnenkomst krijgen we een drankje aangeboden door de “kookgroep” Henriëtte en Roelof Smit, Aafke Meesters en Jan Mennema.

Femke heet iedereen hartelijk welkom en in het bijzonder dominee Jan Wielenga en Alie Stork. Femke staat in haar openingswoord even stil bij de situatie in de wereld. Daarna gaat ze ons voor in gebed waarna we het lied “Geef vrede Heer, geef vrede” met elkaar zingen.

We krijgen daarna een lopend buffet aangeboden.
Te beginnen met een kop heerlijke mosterdsoep. Vervolgens kunnen we kiezen uit macaroni of nasi met satéstokjes, een salade en andere heerlijke dingen erbij. Het dessert bestaat uit vruchtjes, ijs en natuurlijk een lekkere toef slagroom. Op het laatst worden we nog verwend met een kopje koffie of thee met een chocolaadje.

Tussen de gangen door is er genoeg tijd om gezellig met elkaar te praten en een leuke voordracht te doen. Jitske van Rootselaar heeft een verhaaltje voorgelezen en de heer Alle Poelstra een mooie voordracht gehouden. Femke de Jong komt als dominee verkleed nog enkele stukjes vertellen uit het boekje “Kom Jan, we geane op bed want dûmny wol nei hûs”  van  ds. Marten de Boer. Alle drie geslaagde optredens.

Aan het eind van het samenzijn wil dominee Jan ook nog even het woord. Hij is vanmiddag voor de laatste keer aanwezig op onze gezellige middag want na 19 jaar neemt hij afscheid van onze gemeente. Hij kan zich de eerste bijeenkomst nog heel goed herinneren.

Femke bedankt de “kookgroep” voor de goed verzorgde en heerlijke maaltijd die zij voor ons hebben klaargemaakt. Als dank krijgen zij een bon, een boeketje bloemen en een applaus.

We eindigen deze bijeenkomst met het lied:
Hear, wês  mei ús, oant in oare kear,
wol ús mei jo wjukken hoedzje
stypje as de stoarmen woedzje.
Hear, wês mei ús oant in oare kear.

Femke wenst ons allen wel thuis.

Het bestuur van Vrouw en Kerk wenst u en jullie alvast Gezegende Kerstdagen en een goed 2024 toe.
Femke de Jong, Geeske Rosier, Anneke de Jager, Jitske van Rootselaar, Sjoukje Schukken, Wietske Sijbesma en Anna de Roos.