Kinderlied/lied uit de gemeente

De komende tijd zullen we in principe in elke dienst een kinderlied zingen. Dat zal meestal gebeuren op een moment voordat de kinderen naar de kinderkerk gaan. Daarmee geven we uitvoering aan een van de aanbevelingen van onze visie-werkgroep. De bedoeling is dat onze kerkdienst ook voor de jongsten uitnodigend is en dat zij eens een lied horen of mee kunnen zingen dat ze op school hebben geleerd.

Een ander project dat we na Pinksteren weer oppakken is het ‘lied uit de gemeente’. We hebben het eerder gedaan. Mensen uit de gemeente mogen een lied aandragen dat ze graag in de kerk willen laten zingen. Het moet niet per se, maar het mooiste zou zijn dat je zelf ook iets over dat lied vertelt, bijvoorbeeld wat het voor je betekent of waarom het graag wilt delen met anderen. Bij het aandragen van een lied kun je gebruik maken van de groene formulieren die voor in de kerk liggen. Schroom niet en doe mee. Zo mogen we bijdragen aan de viering.